12 Ağustos 2012 Pazar

Uzun Elbisem...


Yine bir düğün için diktiğim elbisemle karşınızdayım :) Bu düğün kır düğünüydü ve ben de ona göre kocaman çiçekli bir kumaş aldım ve upuzun bir elbise dikmek istedim.. Umarım beğenirsiniz..
(7 Mart 2012 tarihli 10marifet Yayınından...)



Bu biraz karmaşık çünkü kumaş şifona yakın kaygan bir kumaştı. Kır düğünü için diktim ve çiçekleri çok hoşuma gitmişti..
1.öncelikle göğüs kısmını dikiyoruz
.uzun bir kumaş kesip göğüs önünü için pileler yapıyorsunuz. kumaşın uzunluğu pilenin kalınlığı ile alakalı olduğu için bir uzunluk veremiyorum.Ben sadece ön tarafta pile kullandım ve elbisenin üst kısmında içten bir kalıp var. Düz bir kumaşın üzerine dikiyotuz bu pileli kısmı çünkü giyince pilelerin açılmasını istemeyiz. Pileleri dikmiyoruz çünkü onlar hacim vermek için varlar, sadece en üst ve alttan dikiyoruz sabitlemek için. Kalıbın üzerine yerleştiriyoruz.
 . Arka kısmı daha kısa yaptım dekolte fazla olsun diye ama bu tamamen size kalmış. Göğüs altı seviyesine kadar ön ve arka kalıpları hazırlıyoruz ve üst kısmı dikip bitiriyoruz.
2. Etek kısmına geldik..
.Etek kısmı daha basit ön tek arka ilki parça olacak şekilde çan bir kumaş kesiyorsunuz kensi ebatlarınıza ve uzunluğunuza göre. Ben topuklu giyeceğim için çok çok uzun bir elbise istedim çok uzun kestim.
.Eteği kenarlarından birleştirip elbise üst kısmıyla birleştiriyoruz. Ben her aşamada elbiseleri giyer üzerimde bir daha bakarım nerelerden düzeltmem gerektiğini.
.Birleştirme bitince arka kısma bir fermuar takıyoruz. Askıları yapıyoruz, uzunnnnnnn bir kemer yapıyoruz arkadan fiyonk güzel durması için. Ben saten bir siyah tercih ettim. Aynı kumaştan da elbisenin altına bir hat yaptım, kemerin genişliğinde. Benim en sevdiğim kısmı da etek uzu ve kemer uyumu…
Diğer dikim katlama ayrıntılarını da yapınca elbisemiz hazır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder