12 Kasım 2012 Pazartesi

Neden Tayt Diktim :)

Evet bu sorunun cevabını merak ediyorum kaç gündür devamlı olmasa da bu taytın dikişi üzerinde çalışıyorum. Elimde yumuşak likralı bir kotkumaşı vardı ve benim aklıma bir tayt yapabilrim gibi bir fikir geldi ve bir kere kesmiş bulundum bari bitireyim dedim :) Her bir ayrıntısını düşünerek diktim ve bitirdim ama neden bir tayt diktim bilmiyorum :) O vakti daha iyi birşey yaparak geçirebilirdim aslında her yerde çeşit çeşit ucuz taytlar var neden almadım da diktim :) Hala düşünüyorum :) Dikiş aşkı böyle birşey olsa gerek :) Umarım ilerde kendimi çorap dikerken bulmam :) Neyse taytımı ve yapılışını aşağıda bulabilirsiniz :)


Taytımın kalıbını evdeki bir tayttan çıkardım. Kumaşın üzerine yatırdım ve kestim.
Daha sonra sağ ve sol bacağı diktim sadece..


Kot pantolon görünümü için sağ ve sol taraflara şeritler dikmek istedim ve uzun şeritler kesiy dikip çevirdim ve ince şeritler elde ettim.
Daha sonra bu şeritleri sağ ve sol tarafa iğneledim ve kenarlarından iki dikişle diktim.

Şeritlerin dikilmiş hali aşağıdaki gibi...


Kot pantolon görüşünü tam olarak verebilmek için ön tarafa fermuar ve cek görünümü vermek istedim ve iğneleyip yine diktim.

Daha sonra arkası için cepler yaptım. Ceplerin üzerine iki farklı şekilde swarovski taşlar koyup ütüleyip yapıştırdım..

Cepleri de yerine dikip belini de dikince sıra geldi taytımın paçalarına...

Paçalar için iki tane mavi kısa fermuar aldım ve sağ ve sol alta elle aplike ettim.. 



24 yorum:

  1. çılgınsın gerçekten, neden tayt ben anlarım seni yapabildiğin müddetçe alamama durumu bu :D
    şu aralar bende ihtiyacımdan fazlasını dikmeye başladım vicdan azabı başladı birde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belkide ondandır diyorum ya inşallah bir gün kendimi çorap dikerken bulmam :D
      Fazlasını dikeli çok oldu benim için :) Uzun zaman önce kaçırdım o ipin ucunu :) Acaba diyorum yapıp satmaya mı başlasam :)

      Sil
    2. heh işte aynı durum bende de var, incik boncuk yapabiliyorken kızımın bana kolye yada bileklik hediye etmesi beni deli ediyor, "ama ben yaparım ki" diyorum :)))
      tayt da yakıyor vallahi , ellerine sağlık

      Sil
    3. Sağol ayamayacım :) Evet yapınca birşey alınamıyooooooorrrr. Ama ben isyanlardayııııım :) Çorap dikmiycem ama kararlıyım kendimi çorap dikerken bulursam bırakırım dikişi artık zarar veriyor demektir :D Beğenmene sevindim canım :)

      Sil
  2. Bence emek verilerek yapılan herşey hazırlarından daha güzel ve özel.Sizin taytınızda çok güzel olmuş elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Hakikaten de öyle :) Belkide oyüzden dikiyorum herşeyi ama çorap dikmem haha :)

      Sil
  3. çok iddialı olmuş bu yahuuu!! hee paçalardaki fermuar ve cepleri çok sevdim :)çorap da dik ne olcek dünyanın sonu değil ya canımm :)serpil çakmaklı gibi de yap saçları al sana 80 ler modası :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yokkkkkkk çorap falan dikmem kıs haha :) O kadar da değildir herhalde diyorum ümit ederek :) Yapmışken bari detay olsun üstünde dedim bir farkı olsun dışaarda satılanlardan....

      Sil
  4. oofffff cok yakışm ışşş acayıp guzel olmuşşş bayıldımm...eeee bu kadar guzelken ve gencken gıyılır elbette kuzumm:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serpilcim sende de boy bos hepimizden iyi yani... İncecik dal gibisin asıl sana herşey yakışır yaşla ne alakası var :)

      Sil
  5. Çok beğendim.Güle güle giyin.Çok emek harcamışsınız belli ama değmiş...Maşallah...Keşke benim de çok kumaşım olsa da ben de aklıma geleni diksem :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Teşekkür ederim Serpil Hanım :) Evet çok kumaşım var ve acımadan kesip biçebiliyorum umarım sizin de olur bir gün bir pazar kurulur 2-3 liraya alabilirsiniz kumaşları...

      Sil
  6. Yıllara ve hayata meydan okumuşsunuz bayağı bayağı Şenay hanım :)

    Heyt var mı ona yan bakan?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha :) Hayat da bana çok şey yapmadı da ondan yoksa bir salarım kendimi vallahi şaşarsınız :) Tempelin tekiyim spor da yapamam :)

      Sil
  7. Elişine sevdalanmak böyle bir şey bir müddet sonra kendini kontrol edemeyip her şeyi yapmak ister hale geliyor insan.Ama iyiki dikmişsiniz çok güzel olmuş ellerinize sağlık.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet herhalde durum o durum Mehtap Hanımcım :) Beğenmenize sevindim :)

      Sil
  8. bence uğraştığına fazlasıyla değmiş.çok hoş olmuş.eline sağlık güzel günlerde giy inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sevda Hanım :) Güzel günlerde giyerim inşallah dediğiniz gibi :)

      Sil
  9. niye boş bişey yapmışsın gibi küçümsedin ki?
    bence tayttan öte streç pantolon gibi bişey olmuş ellerine sağolık...
    gayette hayavı duruyor ucuz taytlarla kıyaslanamaz bilem ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yoooo ben tayt çok kullanırım canım da neden tayt için bu kadar uğraştım planımda yokken nasıl oldu da kestim diktim süüsledim ona şaşırıyorum.. Pazarda dünyanın taytını görüyorum ihtiyacım yok diye almıyorum ama evde dikiveriyorum :) Ona şaşırıyorum yoksa bende eğlenerek diktim :) Beğenmene de sevindim :)

      Sil
  10. 10 üzerinden 20 puan veriyorum :D süper olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Büşracım :) O puanı alıp başımın üstüne koyuyorum ben de :)

      Sil
  11. ben o ayakkabılara ne diyim ne diyim bittim onlara ah benim ayaklarımda davul gibi olmasa seninki gibi güzel olsa yerim ben o ayakkabıları ahh esnetik yaptırcam ayaklarıma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de gördüğümde vurulmuştum o ayakkabılara hemen de aldım :) Çok severim evet beğenmene sevindim :)

      Sil