13 Aralık 2012 Perşembe

Peplum ve Kışlık Elbise...

Merhabalar. Aslında uzun zamandır yoktum ya da bana çooook uzun zamandır post yazmıyormuşum gibi geldi :) Neredeyse hergün birşey dikip ekleyince 3-4 gün birşey dikmeden başka şeylerle uğraşmak bana çok uzun geldi herhalde :) Aslında başka şeylerle de uğraşmıyordum :D İnternetten izlediğim dizilerim birikmiş, The Mentalist, Grey's Anatomy, Castle, NCSI : LA, Sherloks (yenisi gelsin artıııııkkkkk :) ), CSI serileri her türlüsü :), How I Met Your Mother... Bu liste uzun :) Bunların yayın saatlerini kaçırınca internetten takip etmek daha hoşuma gidiyor, tvyi açmak aklıma gelmiyor çoğu zaman ve merakımdan da bekleyemiyorum diğer yayın saatlerini ve ben de internetin güzelliklerinden faydalanıyorum. Birkaç tane de film vardı aklımda onları izledim, başta Alacakaranlığın son bölümünü izlemeyi istiyordum, ohhhhhhhh şimdi rahatım, aklımdakileri izledim ve şimdi yeniden dolmalarını bekleyeceğim :) Anlayacağınız aslında bilgisayar başındaydım ama bloğa ekleyecek şeyleri dikemediğim için ara vermiştim :)
Yine de bu arada birşey diktim elbette ve bu beni çok oyaladı bölük pörçük yaptığım için :) Bu kumaşı Ankaraya gittiğimde almıştım. Duygucum ( Hobi Mi? Terapi Mi? ) beni soktu kumaşçıya dolandım dolandım ve buna gözüm takıldı :) Aslında 1,5 metre alacaktım ama satıcı kesemem çünkü kumaşın sonu dedi 2,5 metre kalmış bunu size 2 metre fiyatına vereyim dedi hooooop havada kaptım :) Kocaman kumaş taşıdım buralara :) Kumaş kışlık, örgü bir kumaş ve çift taraflı kullanılabiliyor, tersi düzü yok. Onun güzelliğini nasıl kullandığımı da aşağıda resimlere bakarak anlayacaksınızdır :) Neyse çok konuşmadan resimlere geçelim isterseniz :)
Şimdi diyeceksiniz hem çizgili, hem peplum, hem uzun kol, hem kapalı nedir bu curcuna :) Hakikaten de öyle oldu, aslında başta bununla ya ceket ya da elbise yaparım diye aldım ama dikmek için elime alıp alıp başka birşey yapmalıyım diye düşündüm. Elbise dikmek için kestim ve hala aklımda peplum yoktu ama elbiseyi yapınca bir farklılık katmak istedim ve peplumu ekledim, üstelik hiç peplumlu bir kıyafetim olmamıştı bundan önce, bu ilk :)


Evet ağaşıda gördüğünüz gibi üzerinde mini bir ceket var elbisenin :) Aslında uzun kollu bir elbise değil bu kandırdım sizi değil mi :) hahaha :) 


Ceketi çıkardığımızda altından kısa kollu bir elbise çıkıyor :) Benim böyle kollu bir kıyafetim de yok bu arada, bu uzunlukta bir kolu ilk defa kullanmış oluyorum :)

Ceket çıkınca peplumlu bir elbise çıkıyor ortaya :) Yakasında tam ortadan bir kesik atıp biraz hava katmak istedim yakaya. Kumaş kışlık ve çok kalın olduğu için her tarafında sürfile var çünkü örgü olunca sürekli akıp duruyor ve heryerimiz ip oluyor daha da önemlisi aka aka dikişler bile sökülebilir. Bu nedenle her yerinde ama her yerinde tüm dikişlerde sürfile var. Bu beni çok oyaladı açıkçası, çok uzun sürdü dikiş... Tüm kenar dikişleriniz de sürfileyle yaptım, zigzag çektim kenarlara, hem akmıyorlar hem de dikişleri böyle yapmak hoşuma gidiyor kalın kumaşlarda :)


Üzerindeki cekete gelince. Ceketin boyunu kısa yaptım çünkü uzun olsaydı peplumlu bölgede kaba dururdu ben de boyunu peplumun başlangıç seviyesine kadar yaptım ve çıkarınca kısa ama uzun kollu bir ceket oluyor :) Kumaşın çift taraflı olduğunu söylemiştim ve onu da bu şekilde değerlendirdim, ceket çift yönüyle de kullanılabiliyor :) Bir taraf enine çizgiliyken diğer bir taraf boyuna şekillerle kaplı :) Çok sevdim ben bu ceketi ve kumaşı :) Ve nedereyse de bitirdim kocaman kumaşı , iyiki de çok almışım :)
Aaaaa ceketi nasıl çift taraflı diktiğime gelince çok ilginç bir yöntem geliştirdim, düşününce aklıma geldi ve hayran kaldım kendime :) Şu anda anlatsam da anlaşılmaz galiba görsellerle anlatmalıyım çünkü beceremem :) Merak edin zaten bana kalsın orası da :)

Evet Umarım Beğenirsiniz arkadaşlar :)

47 yorum:

  1. Bu arada çekim yaparken bacağımdaki ipi farketmemişim ve çekimlerde ipcik de çıkmış, evin heryeri ip oldu zaten bugün temizlik yapsam iyi olur haha :) Siz o ipi görmezden gelin tekrar çekim yapmak zor geldi ve photoshopta silince de garip oldu sevmedim ben de öyle bıraktım :)

    YanıtlaSil
  2. evet şenay bu takımla meclise girmeye hazırsın. güzel spor bir tayyör olmuş.ceketsiz halini daha çok sevdim. ceket de güzel de kat kat olunca iri gösterir seni o açıdan. ceketin siyah spor pantolonla kombinini sevdim. ceketin çift taraflı olmasını sevdim . ceketsiz daha spor duruyor, ceket ciddi bir hava katıyor takıma.
    çok şık olmuş, peplumun duruşunu sevdim, öyle şişman gösteren iri peplum havası yok.ellerine sağlık güzel günlerde giy :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ceketi de giyince kendimi kat kat hissediyorum garip oluyorum :) Ama dediğin gibi meclise giderken ceket de lazım oluyor be Filizcim hahah :) Yarın mecliste bunu giyerim diye düşündüydüm :D
      Ceketi pantolonla kullanma fikrini ben de çok sevdim, ve evet peplum şişman göstertmedi beni ama kumaş kalın elbette daha toplu görünüyorum kışın olacak o kadar :)

      Sil
  3. gerçekten çok hoş olmuş güle güle giyin bende de buna benzer bir kumaş vardı bende etek ve ceket dikerim demiştim bu şekilde bluz ve ceket çok hoş fikir izninizle fikirnizden birazcık çalıcam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fikiz sizinmiş gibi yapabilirsiniz :) Beğenmenize çok sevindim gerçekten :) Size de neşeli dikişler diliyorum :)

      Sil
  4. çok ciciş olmuş ellerine sağlık:)peplum modası hiç bitmesin!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) O da bitecek kim bilir neler gelecek neler :)

      Sil
  5. bacacığında ipçik almış:))
    öyle akan bir kumaşki tuvit sanırım heryerrrr batıo kesilen yerleri zigzag çekebimk ise ayrı bir dert. ben çöpe attım bu ceketımden yeni maş. size sabırla kaç parça dikmişsiniz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O ipcik kumaştan akan bir ip değil diktiğim ve kestiğim bir beyaz ip parçası :) Çok şükür kumaşın akabilecek her bir parçasını sürfile geçtiğim için akmaya son verdi :) Zor oldu ama yaptım sürfileleri :) Beğenmenize sevindim :)

      Sil
  6. baya uğraşmışsın şenay ama sonuç değmiş baksana :)) ellerine sağlık ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değmiş diyorsan değmiştir :) Teşekkür ederim Yasemincim :)

      Sil
  7. oyy maşallah nede güzel olmuş hem elbise güzel hem giyen güzel olunca ortaya böyle şahane kareler çıkmış.. :)) Ellerine saglık güle güle giy inşallah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Teşekkür ederim güzel yorumunuz için :) Çok mutlu oldum :)

      Sil
  8. Süper ve harika her zamanki gibi marifetlerini döktürmüşsün :D emeklerine sağlık , ben bu peplumları çok sevmeme rağmen kendime hiç yakıştıramıyorum, senin giydiğin herşey yakışıyor maaşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya canım ayamaya peplumlu şeyler şişman gösteriyor diye düşünüyordum ama elbiseyi giydim peplumu kestim ve aynanın karşısında nereye yerleştireceğime bir baktım, sanki burada daha iyi durdu hatta ayva göbeğimi de belli etmiyor çok sevdim yerini :) Belki de giydiğin peplumların yerleri sana uygun değildir, inan bana bana da herşey yakışmazki :) Ben yakışan yerinden dikiyorum kıyafetleri :) O kadar da kıyağım olsun kendime dimi :) Beğenmene sevindim bu arada canım :)

      Sil
  9. Şenay'cığım oldukça zahmetli bir işin altından kalkmışsın. Kumaşın cinsi, uyguladığın model,kumaş bol diye yapmışın da yapmışın :)

    Ceketi çift taraflı yapınca dikişleri nasıl yaptın konusunda takıldım ben. Kendimce bir fikrim var, bakalım aynı şeyi mi düşündük.

    Bu arada kaynamasın, yine süper görünüyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nowacım :) (Bu arada Nowa Nowa deyip duruyorum da daha adını bilmiyorum garip olmasın böyle :) Nowa kalacak adın sonra :) )
      Evet her yerine sürfile çekmek zordu ama başlamışken bitirmek için gayret ettim işte :) Ceketin dikişlerinde yine zigzaglarla dikiş söz konusu :) Gerisini nasıl anlatırım bilemiyorum :D

      Sil
  10. şenay, bir şey öğrendim . hani blogda fotolar için kota sınırı var ya. picassa albümlerinden baktım kotama 220mb kullanmışım 800mb tım kalmış.sonra ben resimleri önce facebook'a yükleyip oradan resimlerin url olarak yükledim.
    kullanılan 220mb sabit kalmış , kullanılmayan mb'tım yüselmiş. şu an kullanmadığım mb'tım 5000mb olmuş . yani mb'larım artmış . alışverişte bonus kazanmışım gibi bir şey olmuş yahuu. sen resim kotana baktın mı? kotan düştüyse facebook üstünde url olarak yükleyip bir dene mb'ların artacak mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filizcim hiç bakmadım belkide dolmaya yakındır benim nereden bakıcam onu da bilmem bir araştırayım :)

      Sil
    2. benim blogdaki kota yazımı oku o zaman şenaycım.Çok net olarak yazdım eminim sanada faydası olacaktır :)

      Sil
    3. Filiz anlatmış nereden olduğunu Yasemincim baktım teşekkür ederim neredeyse yarısını doldurmuşum daha küçük boyutlu resimlere yol alma zamanı geldi :) İyi kaliteli makineyle çekim yapmak burda dezavantaj oluyor ama ben tüm fotoları kırparak koydum fazlasına gerek yok aten benim makina 7 MB falan çekiyor fotoğrafları. Blogger kabul etmiyor mutlaka kırpmak zorundaydım iyiki de kırpmışım yoksa dolmuştu benim kota :) Kotalar yetmezdi bana :)

      Sil
  11. ayy canım süpersin vallahi sana nedesem bilemedim harika olmuş.güle güle giy

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sewdacım :) Birşey demene gerek yok anladım ben :) Gayet iyi anlatmışsın çünkü :)

      Sil
  12. Yine çok güzel olmuş yaptıklarınız. Elleriniz dert görmesin... Bir gün bende böyle şeyler dikebilir miyim acaba :) güzel günlerde kullanın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hikmet Hanımcım öncelikle teşekkür ederim :) ve sorunuzun yanıtı elbette dikeceksiniz daha birkaç ay önce bile herşeyi dikemezken şimdi kendimi aştım :) Diktikçe gelişiyor insanın inanın, hem özgüveniniz gelişiyor hem zaten pratik yaptığınız için artık rutin oluyor bazı şeyleri dikmek :) Onun için meraklanmayın :)

      Sil
  13. Şenay hanımcığım bana marifetli diyorsunuz ya ben bunları gördükçe senin yaptıkların neki diyorum inanın.Biliyorsunuz heveslendim dikiş öğrenmeye başladım ve çok zahmetli bir iş olduğunu karar verdim böyle bir takımı her halde bir ayda yapamam.
    Model seçimleriniz ve kumaşla bütünleştirmeniz çok güzel olmuş bana göre bu önemli bir konu siz bunu çok güzel başarıyorsunuz.
    Harika bir takım olmuş ellerinize sağlık.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Mehtap Hanım :) Hoş geldiniz, güzel yorumlarınızla sefalar getirdiniz yine bloğuma :)
      Aslında cesaret işi bunu yapmak o kdar da zor değil sadece bunda sürfileler zorladı beni ama inanın zor değil.. Siz bakar şıp diye çözersiniz de yavaş yavaş başlamayı tercik etmişsiniz :) Ama size söyleyeyim o tavukcuklar inanın etekten daha zordur çok çok iyi anlıyorum:) Başlangıcınız etek falan olabilirdi yine de zorla başlayıp iyi kotarmışsınız :)
      Onun için sizin potansiyeliniz yüksek sakın geri çekmeyin kendinizi yapamayacağınız bir el işi olduğuna inanmıyorum, ama bir ayda ama bir hafyada :)
      Modellerimi kumaşa göre seçiyorum ondandır belki isabetli kararlarım. Kafamda bir model belirleyip kumaş aramıyorum, kumaşı görünce aaaaaaaa bu kumaşla bunu yapabilirim sesleri düşünceleri beliriyor beynimde :) Onun için de uygun kumaşla uygun kıyafetler çıkıyor ortaya :) Ve destanın sonuna geldiiiikkk :) Teşekkür ederim Mehtap Hanımcım :)

      Sil
  14. evet kandırdın beni,uzun kol zannetmiştim ama bu kolda güzel olmuş ,güle güle giy,ceketi,jeanle de kombinle benim için tamam mı canım bye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım :) Jeanle de yapacaktım ama yıkanacaklarda kotlarım :D O nedenle kaldılar :) Beğenmene sevindim ...

      Sil
  15. Elbisen çok güzel olmuş, ee tabi kumaş 2,5 metre olunca ceket de çıkar elbisede, hatta peplum:)
    Bu arada bir ben dikemedim kendime peplum:(
    ceketin, elbiseden ayrı kullanımı da çok güzel olmuş ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Benim de yoktu peplumum ve bu elbiseye monte edeyim dedim artık :) Ama yine yaparım herhalde beldeki peplumları sevdim :) Ama kocamaaan bir kumaş gidiyor :) Beğenmene sevindim teşekkürler :)

      Sil
  16. İyiymiş bu ceket olayı,
    kısa kollu olması da hoş olmuş.
    ellerine sağlık :)
    bir de bu modelleri nerden buluyorsun,
    burda dergilerinden mi ?
    Kimi dikimlerini kıyafetlerinden kendin kalıp çıkarıyorsun ama bunu nasıl yaptın merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu modelin kalıbını da kendim çıkardım :) Önceden dikmiş olduğum anne-kız elbisesi vardı, onu koydum kumaşa ve elbiseyi kestim kolları da yine kol kalıbımı kısa tutarak uyguladım, daha sonra peplum yapayım dedim kumaş artınca ve belimi ölçerek kumaşı dörde katlayıp tam tur ortası belimin çapında bir daire kestim onu da elbiseyi giyip nereye yerleştireceğimi belirledim ve elbise üzerine diktim. Son olarak da ceketi yaptım onu da aslında uzun yapmıştım kendi ceket kalıbımı kullanıp sonra peplum olduğu için bel de çok kaba durdu peplum boyuna kadar kısalttım :)
      Yani sokakta, internette, televizyonlarda gördüklerimden esinleniyorum elbette ama daha çok kumaşa göre dikiş aşamasında şekilleniyor olay, şunu da yapsam mı şu olmadı başka birşey yapmalıyım gibi :) Burda dergim veya kalıbım olamdı benim hiç ve ihtiyacım olduğunu da düşünmüyorum :)

      Sil
  17. :)best model falansınız yanii :)maşallahh çoookk yakışmş şenay hanım ayrı bi güzel olmuşsunuz nazar değmesinn vala :)yine harikaa bi iş çıkmış ceketli peplum iyi fikirr :)bayıldıımmm yaniii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) aysemm teşekkür ederim gerçekten :) Best modelliği geçtim modellik nereee ben nere be kuzum :) Benim makine beni ince gösteriyor galiba :) Kıyafetler kalem şeklinde diktiğim için ince duruyorum ya da :) Yoksam bu boy bu post moelliği kaldırmaz :) Beğenmene sevindim :)

      Sil
    2. vucudunuzu çok iyi tanmşsınız giyinmeyi bliyosunuz :)bu da güzelliğinize güzellik katıyor :)

      Sil
    3. Teşekkür ederim :) Utandırmayın ama beni çok :D

      Sil
  18. şenay, CIA Miami yeni bölümleri gelmiş mi kız o seriyi ben de kaçırmıyordum, uzun süredir yeni bölümleri koymuyorlar. yaladım yuttum ben o diziyi.CIA lasvegas serisindeki sevdiğim karekterleri çıkarınca azıcık soğudum ,eski karekterleri daha çok seviyordum ben. gidip bir kontrol edeyim yenileri var mı ? uzun süredir aynı yerde sayıp duruyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben uzun zamandır izleyememiştim Filizcim Dizimax-vice 'da izliyorum parça parça ama bi sırayla izlemek istedim, bazı bölümleri kaçırmışım :) Ben CSI ın hepsini seviyorum, evet eski kadro çok iyiydi Sera, o zenci öldürdükleri çocuk, grissom falan bayılıyordum o kadroya ben.. Tek tek gittiler neredeyse ama kaçıncı sezon çekiliyor 10 yılı aşkındır aynı dizide çalışıyor olmaları mucize oluyor tabiki :)

      Sil
    2. o yakışıklı zenci çocuğun öldüğü bölüm çok hüzünlüydü canımm .siyah çocuğun gözlerine bayılırdım, siyah tende renkli gözler ne kadar güzel duruyor yahuu :)en önemli iki karekteri çıkardılar. sera gitse o kadar üzülmezdim de en sevdiğim iki karekteri çıkardılar canım. bana bir sorun demi çıkmadan diziden :)

      Sil
    3. Evet dha biraz önce izledim tv de :) Denk geldi tekrar tekrar izliyorum bazı bölümleri sevmek baka :)

      Sil
  19. Peplummmm,herhalde bu sezonun en sevdiğim giysisi,çok şık duruyor.Ellerin dert görmesin,çok hoş olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim hayaliatölye :) Evet heryerde peplum var da bende ilk oldu :)

      Sil
  20. Çok güzel olmuş Ellerine sağlık... Cooper77

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtapcım teşekkür ederim :) Sana isminle hitab etmek garip geldi şimdi 10marifette cooper diye diye öyle alışmışım galiba :)

      Sil
  21. işte eleştiri yapılmayacak bir kombi siyak çoarplar ve tpıklu tam yerinde mükkemmel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allahıma bin sükür yarabbiiiimmmmmm, Melisa eleştiri yapamamış haha :) Vallahi yerde para bulmuş kadar sevindim ha Melisacım :) Beğenmene çok sevindim çok teşekkür ederim :)

      Sil